نمایندگی

نمایندگی مجاز

نمایندگی

نمایندگی مجاز

نمایندگی ال جی


   در سال ۱۹۵۸ شرکت با نام اصلی گلداستار (GoldStar) تشکیل شد و به تولید رادیو، تلویزیون، ماشین لباس شویی و کولر و دستگاه های تهویه هوا پرداخت. تشکیل گروه ال جی (LG) نتیجه ادغام دو شرکت کره ای لاکی (Lucky) و گلداستار (GoldStar) بود. اسم LG هم نتیجه قرار گرفتن حروف اول این دو نام در کنار هم است و شعار Life’s Good که در حال حاظر توسط ال جی استفاده می شود از روی حروف ال و جی ساخته شده و LG به عنوان مخفف Life’s Good به حساب نمی آید بلکه حروف اول اسم دو شرکت لاکی و گلداستار است.

   قبل از تغییر نام شرکت به ال جی لوازم خانگی با برند لاکی و لوازم الکترونیکی با برند گلداستار توسط شرکت وارد بازار می شد. در سال ۲۰۰۹ شرکت ال جی موفق به خرید آدرس اینترنتی (دامنه) LG.com شد و در زمره برندهایی قرار گرفت که دامنه دو حرفی حروف اول اسمشان را داشتند. گفته می شود خرید این دامنه برای ال جی ۱۰۰ میلیون دلار آب خورده.

  در سال ۱۹۹۴ گلد استار اسپانسر شرکت The 3DO Company برای تولید کنسول بازی ۳DO Multiplayer شد، این کنسول بازی اولین بار توسط پاناسونیک طراحی شد، این کنسول یک جهش بزرگ در زمان خود بود اما به خاطر قیمت بالا هیچ وقت موفقیت کسب نکرد. در سال ۱۹۹۵ گلداستار به ال جی تغییر نام داد و شرکت امریکایی Zenith را خرید. ال جی در سال ۲۰۰۸ وارد عرصه تولید پنل های خورشیدی شد. همینطور به تولید دوربینهای فیلم برداری و عکاسی دیجیتال پرداخته. از سال ۲۰۰۵ نام ال جی در لیست ۱۰۰ برند برتر دنیا قرار دارد و این شرکت توانسته رشد ۱۴ درصدی را برای خود به ثبت برساند. ال جی بزرگترین تولید کننده پنلهای پلاسما در جهان است.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.